Każda rozmowa z klientem winna być odpowiednio przygotowana, przecież nie tylko musimy przygotować się merytorycznie, ale również i metodycznie. Owszem w biznesie zawsze powtarzane są słowa wygład jest gwarancją sukcesu, ale powinnyśmy wiedzieć, że nie samym wygładem żyje człowiek, ponieważ oprócz niego jest również przyjęta zasada opierająca się na dwudziestu pierwszych słowach, dwudziestu pierwszych krokach, dwudziestu pierwszych gestach, dwudziestu pierwszych sekundach, czyli pierwszej dwudziestki.
Warto o tym pamiętać, ponieważ jak to się mówi w branży finansowej: liczy się pierwsze wrażenie. Ubranie powinno być nie tylko dostosowane do najnowszych trendów w modzie biznesowej, ale również schludne i dobrane do okazji. Przecież strój nie powinien być gorszy od strojów rozmówcy, raczej powinien być deko lepszy.
Pomijając modę zastanówmy się jak odpowiednio przygotować się do rozmowy, która jest decydującym fragmentem spotkania. Warto zadać sobie na początku pytanie jaki jest cel spotkania, do tego przygotować się na wszelkie pytanie, które mogą wystąpić. Oczywiście nigdy nie neguje wprost, ponieważ pokazuje przez to naszą słabość, dlatego lepiej jest używać słów: „tak”, „ale…”, „według mojej opinii…”, dzięki temu będziemy nie tylko pokazywać, że jesteśmy odpowiednio przygotowani do rozmowy, ale również w pewnym sensie pokażemy szacunek do naszego klienta.
O tym, że znajomość produktu musi być na pięć z plusem chyba nie trzeba mówić, ponieważ jaki mistrz udziela nauk z przedmiotu, które sam nie zna. Jeżeli będziemy podchodzić do naszego klienta z szacunkiem, to nie tylko odniesiemy szybki sukces, ale również będziemy uczyć się jak postępować z następnym klientem, przecież każde spotkanie to tak naprawdę nauka, dlatego nawet jak nie uda się nam sprzedać produktu, to zawsze dostaniemy coś cenniejszego, tak zwane doświadczenie.