Każdy rozpoczynając jakikolwiek biznes z pewnością wie, ze najważniejszym elementem często jest przede wszystkim stworzenie odpowiedniej listy kontaktów. Jednak o ile po pewnym czasie prowadzenia biznesu nie jest to trudne, to na samym początku może sprawiać dość spore problemy. W biznesie dość często można usłyszeć pojęcie cieplej i zimnej listy kontaktów. Ma to związek nie tylko z ich pochodzeniem, ale także z szansą, jakie one dają.
Ciepła lista kontaktów to osoby, które rokują największe szanse na to, że uda nam się z nim zawrzeć umowę. Na początku na taką listę trafiają bardzo często osoby bliskie, które zazwyczaj dość chętnie pomagają w rozwinięciu własnego biznesu, lub osoby polecane przez znajomych, jako te które mogą być zainteresowane naszą ofertą. Bardzo często z osobami z tej listy spotykamy się osobiście, gdyż mamy taką możliwość, i wtedy przedstawiamy im ofertę.
Jednak w pewnym momencie lista bliskich osób kończy się, trzeba zacząć poszukiwać nowych osób. To już sytuacja jest o wiele trudniejsza, ponieważ jeżeli mamy zainteresować całkowicie obce osoby zazwyczaj jest to o wiele trudniejsze. To jest właśnie tak zwana lista zimnych kontaktów. Są to osoby całkowicie dla nas obce, o których nic nie wiemy, i naszym zadaniem jest przekonać je jak najbardziej do siebie i swojej oferty.
W Internecie można dzisiaj znaleźć wiele osób, które mogą być zainteresowane, ich adresy mailowe czy inne dane kontaktowe zazwyczaj w pierwszej kolejności trafiają właśnie na listę zimnych kontaktów. Z czasem, jeżeli ich zainteresowanie wzrasta, zostają oni przeniesieni na listę ciepłych kontaktów, jeżeli rokują nadzieję na nawiązanie współpracy. Aby osiągnąć sukces należy pamiętać o tym, aby na bieżąco odświeżać listę kontaktów, poszukiwać nowych, ich brak bowiem może oznaczać problemy z dalszym prowadzeniem biznesu.