Szkolenie. Grupa docelowa w MLM

Na wielu szkoleniach na temat marketingu sieciowego mówi się że działalność w danej firmie MLM jest dla każdego. Nie prowadzi się żadnej selekcji osób zainteresowanych współpracą. Listy kontaktów tworzy się bez podawania żadnych kryteriów. Wiek, płeć, wykonywany zawód, miejsce zamieszkania – to wszystko nieistotne, nikt nie pyta o żadne z tych danych. Chodzi, mówiąc kolokwialnie po prostu o sztukę, o współpracownika, o klienta, o partnera. Jednak czasem jest to błąd, takie działania nie zawsze się sprawdzają. Dlatego warto zastanowić się nad pojęciem, może nie wszystkim dobrze znanym, ale bardzo istotnym z punktu widzenia prowadzenia jakiegokolwiek biznesu, a szczególnie tego w ramach marketingu sieciowego.

Pojęciem tym jest grupa docelowa. Jest to grupa osób, do której skierowany jest dany produkt, innymi słowy jest to target dla danego produktu. Zbiór osób które potencjalnie będą zainteresowane oferowanym przez dane przedsiębiorstwo produktem. Dla przykładu, firma produkująca damskie stroje kąpielowe, która w swojej liście kontaktów, tworzonej po omacku, bez żadnej selekcji i klasyfikacji, ma samych samotnych mężczyzn lub gorzej, samych Eskimosów.

Popyt na oferowany produkt będzie minimalny, nawet jeżeli wiedza na jego temat będzie ogromna, jakoś wysoka a umiejętności sprzedaży bardzo dobre, stroje kąpielowe są po prostu niepotrzebne Eskimosom i nic tego nie zmieni. Warto przyjrzeć się uważnie swojej własnej liście kontaktów. Nie chodzi w niej przecież o ilość ale o jakoś. Trzeba zastanowić się nad tym, kto stanowi naszą grupę docelową, dokładnie ją sprecyzować i skupić swoją działalność właśnie na niej. Szkoda tracić energię na relację z ludźmi, którzy nigdy nie zostaną naszymi współpracownikami czy klientami z przyczyn, można kolokwialnie rzec, technicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *