Pierwsze co musimy zrobić, to znaleźć dobry pomysł. Często osoby które zakładają swoją firmę miały wcześniej milion innych pomysłów, aby ją stworzyć. Zrobią to, potrafią tamto, pracowali dla tego, więc też bez żadnego problemu sobie z tym poradzą. No i mogliby jeszcze więcej, gdyby mieli pieniądze na rozwój. Może nam w tym również pomóc MH – biuro rachunkowe. Ale może przyjść taki moment, że znajdziemy odpowiednie pieniądze na naszą działalność. Wtedy raczej nie będziemy czekać, tylko weźmiemy jeden z naszych najpewniejszych pomysłów i pójdziemy do urzędu wypełniać dokumenty. I pewnie będziemy dobrzy w tym, co będziemy robić.
Bo przecież nie wymyśliliśmy tego dzień wcześniej albo w drodze do urzędu. Problem może zacząć się gdzieś indziej. Otóż księgowość. Tutaj polega cała masa ludzi, która nawet nie chce słyszeć samego słowa „księgowość”. To czarny koszmar wielu założycieli firm. Śmierć z kosą, która rzuca granaty. A tu przecież jeszcze trzeba prowadzić księgę przychodów, rozchodów. Papierkowej roboty jest cała masa i każdy początkujący na pewno się w tym utopi. I zamiast zając się rozwojem swojej firmy, poszukiwaniem kontaktów, będzie siedział, patrzył się w punkty, czytał prawo, różne regulaminy, wydzwaniał i szukał na internecie. W końcu może do czegoś dojdzie, ale pewnie i tak będzie coś źle. Wystarczy przecież pomylić się o jedną cyfrę, żeby całość szlag trafił. Na tego typu rozwiązania niezbędna będzie nam pomoc osoby, która księgowość ma w jednym palcu. Bo przecież żyje z niej i nie ma dla niej różnicy, jak wielkie kwoty ma zliczyć.
Obojętnie jaką mamy firmę, warto księgową mieć. Jeśli mamy małe przedsiębiorstwo, to postarajmy się chociaż o kogoś z dobiegu, kto da nam porady prawne i wypełni, co trzeba za opłatą. Warto zwrócić się też do biur, które obsługują firmy. Nie drogo biorą, a wszystko załatwiają – jak księgowa, która siedzi za sianą naszego biura. Najlepiej oczywiście jest mieć taką osobę pod ręką cały czas, ale wtedy trzeba jej płacić.